Influencer marketing

Steeds meer mensen kiezen voor Influencer marketing bureau inschakelen. Het is namelijk een betaalbare manier om meer klanten te krijgen. Daarnaast is het bereik van influencers heel groot en worden ze vaak gevolgd door de mensen. Dit betekend dat wanneer de influencer enthousiast is over een product zijn volgers hem of haar zullen volgen en ook het product gaan bestellen. Steeds meer blijkt dat de invloed van sociale kanalen zoals Facebook, Instagram en TikTok een grote invloed hebben. Sommige bedrijven beweren zelfs dat het beter werkt als een reclamespotje waar vaak meer als €50.000 voor betaald wordt. Het is dus niet alleen betaalbaar, maar ook effectief.

Wat is influencer marketing en wat kan het voor jou betekenen?

Een Influencer bureau helpt te bemiddelen tussen bedrijven en influencers. Zij kijken vaak welke persoon het beste bij een merk of product past. Daarnaast selecteren hun ook influencers op het bereik wat zij hebben. Afhankelijk van het budget kun je uit meer dan 1000 influencers kiezen. Met het vertrouwen en volgzame gedrag van hun volgers kunnen zij een bedrijf een grote boost geven. Deze filmpjes blijven vaak levenslang op het internet staan waardoor het dus effectiever is als een reclamespotje of een advertentie in de krant. Deze zie je alleen een bepaalde periode en wanneer het budget op is zal het daar verdwijnen. Het is dus ook nog eens een duurzame vorm van marketing.

Een pakket laten samenstellen door de experts van DNG

Voor ieder bedrijf wordt een influencer marketing pakket op maat samengesteld. Afhankelijk van de doelen die jij hebt met je producten of diensten wordt er gezocht naar de beste optie. Het grote voordeel is dat een influencer beschikt over meerdere kanalen. Wanneer je hem of haar inhuurt betaal je dus niet alleen voor Facebook, maar wordt het vaak ook op andere kanalen zoals Youtube en Instagram geplaatst. Hier hebben zij dan een x aantal volgers en vaak verschillen deze ook nog per kanaal. Daardoor kun je in een keer een grote groep op diverse kanalen bereiken. Zo kun je ook ontdekken op welk kanaal jouw product of dienst het beste verkoopt. Dit zorgt ervoor dat je meer inzichten krijgt in je doelgroep en daardoor kun je ook met andere kanalen effectiever gaan werken.

Hoe efficiënt is influencer marketing in de praktijk?

Het succes en de efficiëntie van een influencer marketing bestaat uit meerdere onderdelen. Een van de belangrijkste onderdelen is natuurlijk de juiste influencer vinden met een groot bereik. Daarnaast moet het ook iemand zijn die bij jouw bedrijf, product of dienst past. Bijvoorbeeld je wil een bal en een doel verkopen. Dan is het verstandig om hier een echte voetbalkenner of topspeler voor in te schakelen. Hij of zij staat voor de sport en weet dus ook mensen te motiveren om juist jouw bal of doel te kopen. Je hebt op dat moment niks aan een influencer die ook model is. Het moet dus precies in het plaatje van het product of juist van een doelgroep passen voordat de campagne effectief kan worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *